Verzending en bezorging binnen Nederland en België

Levertijd

Wij streven ernaar alle producten dezelfde of de volgende werkdag te verzenden. Op werkdagen geldt voor de meeste producten (schaduwdoeken, led-verlichting, pizzaovens, stertenten): voor 15:00 uur besteld, is dezelfde dag verzonden. Bezorging vindt in 99% van de gevallen de volgende dag plaats. Bij grote producten (easy up tenten, trampolines, hangmatstandaarden, barbecues) geldt: voor 13:00 besteld, dezelfde dag verzonden. De bezorging vindt dan 99% zeker de volgende werkdag plaats.
Bestel je dus een schaduwdoek op vrijdag vóór 15:00 uur, dan zal deze in 99% van de gevallen op zaterdag worden bezorgd. In België is zaterdaglevering helaas niet mogelijk, dus daar zal bezorging plaatsvinden op maandag. Bijvoorbeeld een easy up tent zal bij bestelling op vrijdag vóór 13:00 uur voor het eerst op maandag worden aangeboden. Bestellingen die je op vrijdagmiddag, zaterdag of zondag plaatst, zullen op zijn vroegst op dinsdag worden bezorgd.

Rondom feestdagen kunnen langere bezorgtijden gelden. Indien er onverhoopt vertraging is tijdens het verzendproces dan zullen wij je hier zo spoedig mogelijk attent op maken via telefoon of e-mail.

Bestel je een product waar bij staat 'pre-order plaatsen'? Dan betekent dit dat we het product op dit moment niet op voorraad hebben. We weten al wel dat het op korte termijn binnenkomt en daarom kan je nu vast een bestelling plaatsen zodat je het product meteen ontvangt als het er weer is. We geven bij deze producten op de productpagina én de kassapagina aan wat de verwachte leverdatum is. Je ontvangt uiteraard een e-mail als je bestelling is verzonden zodat je de bezorging via track-and-trace kan volgen.
Wil je een pre-order product zelf komen ophalen? Dan kan dat pas na de verwachte leverdatum. Je ontvangt geen mail als het product weer voorradig is, dus houd hiervoor zelf de website in de gaten!

Vervoerders

Wij verzenden onze pakketten met gerenommeerde bedrijven als DHL, PostNL en Van den Heuvel Logistiek.

Verzendkosten

Omdat Buitenkado ook de mogelijkheid biedt om producten (op afspraak) af te halen, rekenen we voor het verzenden de werkelijk door ons te maken verzendkosten. Wij vinden het namelijk wel zo eerlijk om iemand alleen te laten betalen voor iets wat hij of zij ook werkelijk krijgt (te weten de verzending). Natuurlijk profiteer je bij verzending wel van de scherpe tarieven die wij met vervoerders hebben afgesproken. De kosten voor verzending zijn afhankelijk van de grootte en het gewicht van het pakket of de pakketten. Daarom vermelden we op de productpagina altijd de precieze verzendkosten per product, zodat je niet voor onaangename verrassingen komt te staan bij bestelling.

Meerdere producten en/of pakketten

Indien je meerdere producten bestelt, zorgen wij ervoor dat deze op de voor jou gunstigst mogelijke manier worden verzonden. De veiligheid van de producten staat daarbij natuurlijk altijd op de eerste plaats. Indien mogelijk zullen we van meerdere pakketten één maken. In bijna alle gevallen betaal je slechts één maal verzendkosten per bestelling, omdat wij ook maar één keer betalen.

Het kan ook voorkomen dat je één product bestelt, maar dat dit product uit meerdere pakketten bestaat. Dit is bijvoorbeeld het geval bij partytenten en trampolines. Deze zijn te zwaar om in één pakket te verzenden en dus wordt het gewicht verdeeld over meerdere pakketten. Alle pakketten van één bestelling worden wel altijd verzonden met dezelfde vervoerder, zodat je (uitzondering daargelaten) alles op hetzelfde moment ontvangt en je zo weinig mogelijk last ondervindt van het logistieke proces.

Track and trace

Zodra wij je bestelling aan de vervoerder overdragen, ontvang je van ons een bevestiging per e-mail. In deze e-mail ontvang je ook een track & trace of de wijze waarop je de track & trace zal ontvangen. Met deze track & trace kan je zien wanneer het pakket bij je wordt afgeleverd.

Afhankelijk van de grootte van het pakket én de vervoerder kan je ook zien hoe laat het pakket ongeveer afgeleverd wordt. Is je bestelling verstuurd met Van den Heuvel? Dan kan je op de dag van bezorging met behulp van de link die je via mail hebt ontvangen zien wat de verwachte bezorgtijdstip is.

Niet thuis bij bezorging

Het kan uiteraard gebeuren dat je niet thuis bent op het moment dat de vervoerder de bestelling wil afleveren. In dat geval zal de chauffeur proberen het product af te geven bij één van je buren of op een veilige plek neer te leggen. Lukt dit niet, dan zijn er een aantal opties. Bij kleine pakketten probeert de vervoerder het ofwel nog een keer, of kan je het product zelf ophalen bij een pickup point. In beide gevallen kan je meer informatie zien via de track and trace-link die je in je mailbox hebt ontvangen. Bij grote pakketten (easy up tenten, trampolines, barbecues) nemen wij of de vervoerder contact met je op. We zullen dan afspreken om je bestelling bij een van de buren af te geven of op een veilige plaats achter te laten. Lukt het ons niet om je te bereiken en kan de vervoerder je pakket daarom niet bezorgen? Dan kan het zo zijn dat we extra kosten in rekening moeten brengen.
Weet je al dat je niet thuis bent? Hang een mededeling voor de chauffeur op aan de voordeur en geef aan dat het bijvoorbeeld bij de buren afgeleverd mag worden.

In sommige gevallen is het mogelijk om bij ontvangst van het verwachte bezorgtijdstip via e-mail het bezorgadres nog te wijzigen, bijvoorbeeld omdat je weet dat je op het bewuste tijdstip niet thuis bent. Houd er rekening mee dat dit zeker in drukke periodes kan zorgen voor vertraging bij de bezorging van je pakket.
Wil je dat je pakket bij een pickup point bezorgd wordt? Houd er dan rekening mee dat niet alle pakketten hiervoor in aanmerking komen. Trampolines, tenten en barbecues kunnen NIET bezorgd worden bij een pickup point. Geef je dit wel aan? Dan loopt de bezorging ernstige vertraging op. Twijfel je of je bestelling naar een pickup point kan gaan? Neem dan contact met ons op.

Klachten met betrekking tot de aflevering

Controleer altijd direct na ontvangst van je bestelling of alles onbeschadigd en compleet geleverd is. Wanneer dit niet het geval is, of wanneer je niet tevreden bent over de vervoerder en/of de aflevering, verzoeken we je vriendelijk om zo snel mogelijk (binnen 24 uur) te mailen met contact@buitenkado.nl, zodat wij samen naar een oplossing kunnen zoeken.

 

Afhalen in Den Bosch

Een product graag zelf afhalen? Dat kan bij Buitenkado! Om producten te kunnen ophalen, moet je eerst een bestelling plaatsen via de website. Je kiest daarbij voor de verzendmethode 'Ophalen'. Vervolgens maak je een ophaalafspraak via de volgende link: Afspraak maken voor ophalen bestelling Je ziet dan meteen welke ophaalmomenten er nog beschikbaar zijn. Let op: zonder afspraak is het NIET mogelijk om je bestelling op te halen. Je moet minimaal 1 uur voor je afspraak een bestelling gedaan hebben. Als je later bestelt, is je bestelling nog niet door onze systemen verwerkt en kunnen we je in ons magazijn nog niet helpen.